Åter till typ A

Nu så. Efter en veckas trasslande o fixande o stressande så är jag tillbaka och redo att påbörja den här bloggen -äntligen.



Så....välkommen till min blogg. Det är ju så himla modeeerrrnt det här med att alla ska blogga..Men jag står fast vid vad jag skrev för en vecka sen, jag har skrivit dagbok på lunar o helgon o silverplanet o skunk o fan och hans moster så länge nu så jag vet egentligen inte varför alla är så himla till sig över det här med att skriva dagbok på nätet (för ja, det är faktiskt det vi gör.. exhibitionister är vi hela högen).



Jag skrev ju att jag skulle återgå till det där med föreläsningen förra veckan. så...

Vi kan väl säga så här. Det var en föreläsning som gjorde rejält ont i mig. Mest för att jag kunde sätta bockar i kanten efter alla typbeteenden som föreläsaren rabblade upp som "typ A beteenden". Typ A är tydligen en term för läkare då, och den säger att människor som allt för mycket ligger för ofta åt typ A hållet ligger mer i riskzonen för att få problem med hjärt -och kärlsjukdomar i framtiden.
Jag orkar faktiskt inte gå in på det allt för mycket, för det gjorde helt enkelt ont och jag gick därifrån med tårar i ögonen och gråt i halsen. (och krockade nästan lite med en bil)
Det kanske räcker med att säga att jag analyserade och insåg att jag måste ha dragit på mig det här beteendet nångång under 2002 och att det blivit ett slags beroendetillstånd. Eftersom jag inte vet vad jag ska ta mig till när jag inte har något att göra, eftersom jag inte kan låta bli att tycka för mycket om allt och alla runtomkring mig och eftersom jag absolut blir irriterad när människor tänker långsamt och agerar långsamt...så är det väl bara inse.. att det inte, inte, inte är bra.



Dagarna efter föreläsningen mådde jag sämre än jag gjort på länge och stressen var mer påtaglig än den varit på hela hösten... läckert liksom....kan ju också säga att jag inte tränat sen dess.. fast jag vet inte om det har något samband.





*************************



Dagens låt: Fairytale of New York, antagligen den bästa julsång som gjorts.






/Sköt om er i kylan (ja, det är minst 3 minus här)


Kommentarer
Kalle

Ska följa din blogg så mycket jag kommer ihåg.
Kram på dig Ullis (trots att jag inte kramas helst)

2005-12-15 @ 00:25:33
Carro

Ullis; för mig och många med mig så är du "typ A" men inte på detta sätt - med det menar jag att du är en toppenperson, en underbar vän och en kalastjej dvs rakt av en "stora A-kvinna" som vi tycker så ofantligt mycket om!

Var rädd om dig i halkan och jag hoppas du kan njuta lite av ditt jullov!

Saknar dig! Stor kram från Carro!

2005-12-19 @ 13:35:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0