kass

En vecka in på det nya året orkar jag bemöda mig med att skriva här igen. Jag är kass.
Varför är man kass egentligen?
Det verkar så urbota dumt att gå runt o bara vara-dålig liksom. Bättre att ta tag i saker och och inte behöva oroa sig över det mera sen. Eller inte för att jag allvarligt går runt och oroar mig om jag inte skrivit här, men i övrigt också liksom.
Jag kom hem efter jul o nyårsbesök i måndags, idag är det söndag. När jag åkte hem tänkte jag att nu tusan,. nu skulle jag städa, göra det där jobbet jag tagit med mig hem över jul samt plugga-dvs skriva klart de saker jag hade kvar på engelskan. Eller förlåt, har kvar, ska det vara.
Nu, klockan 15.00 på söndagen har jag minsann städat och gjort klart jobbet jag tog med mig hem...
Jag upprepar... idag är det söndag...
Kass helt enkelt, på att få saker gjorda.


Att få saker gjorda när man dessutom går runt i en djup besvikelse är heller inte det lättaste, men tänkt vad mycket lättare det hade varit om jag gjort de saker jag skulle-då hade kanske till och med tiden gått fortare.


Om det är någon som vet hur man kan trolla lite med tiden för övrigt så skulle jag gärna vilja veta hur man gör. Just nu skulle jag nämligen vilja hoppa fram till... låt oss säga, slutet av januari. Det är inte så mycket begärt eller hur? Jag vill bara inte ha de närmsta veckorna, jag har en känsla av att de inte blir mycket att ha nämligen.


Så här ser det för övrigt ut när även katten fått nog av julen:
38375-1



Kommentarer
Jonas der mas

Kamrat!

härligt att du trillat dit i bloggarträsket. men nu måste du hålla uppdateringstakten, annars vet jag inte om du överlevde skolstarten och alla andara av djävulens påfynd du brottas med.. *kram*

2006-01-24 @ 02:27:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0