Sömnlös

Varför är det så ibland att man inte kan sova? Vad är det för djävulsskap som plötsligt ansätter kroppen och förstör hela nattsömnen för en stackare som faktiskt behöver sova, kanske mer än något annat just nu? Varför? Jag bara undrar. Jag landade i sängen vid elva och efter att ha läst fram till halv tolv kanske så tyckte jag att det verkligen var dags att sova. Jag hade ställt klockan på kvart i sju, släppt ut katten, dragit ner persiennerna och dragit för gardinerna så att solen eler fåglarna inte skulle störa mig. Jag hade inte druckit kaffe men väl en kopp grönt te. Jag var inte hungrig eller onödigt mätt, utan så där lagom, så att man inte ska vakna och vara hungrig, men heller inte så där så att man enligt vissa kommer att drömma mardrömmar för att man är för mätt. Jag hade sagt God natt och kände verkligen att det skulle bli skönt att sova.

Vad händer? Jo, det ska jag berätta mina vänner. Ingenting! Verkligen ingenting alls förutom det gamla vanliga, det som händer i perioder året om: huvudet svämmar över av tankar om allt och inget. Det ÄR inte livsviktigt att just klockan halv tolv på kvällen/natten börja fundera på varken vad jag ska packa ner inför semestern som börjar på söndag, eller hur jag ska lägga upp planeringen för diverse elever I HÖST (!). Det är heller inte lämpligt att nästan väcka sin pojkvän bara för att jag kommer på att jag sett billiga resväskor, med tanke på att vi inte ska resa, och då ha behov av en enda stor väska, förrän i september. Det är högst onödigt att fundera över vad som egentligen ska ha hända i Lost, när Harry Potterboken kommer ut i sommar eller/och hurdant badrumsskåp vi behöver skaffa hit efter augusti. 

Det som vore livsviktigt, lämpligt och nödvändigt är att SOVA. Nu ligger jag istället på soffan, fullt påklädd igen och uppdaterar allla möjliga sidor jag har på nätet. Inte ens trött, men däremot smått hungrig. Klockan är halv tre snart, snart kommer katten börja yla för att komma in, det är lika bra att jag är vaken tills dess - minst. 


Kommentarer
Annika

Jag vet något som är otroligt sövande. Jag säger bara: NATTJOBB!!
Vilken ny, fin bild du har lagt upp! Dessutom så måste du ha tappat massor i vikt!!
KRAM!!

2007-06-14 @ 09:40:09
URL: http://20071231.weddingannouncer.com
ToveElla

Haha! Ja, det är inte alltid lätt...jag vet precis hur det är...eller som vanligast nu den senaste månaden så vaknar jag av väckarklockan o jag kommer inte ens ihåg att jag somnade kvällen innan - det är nästan obehagligare.
Ses i sommar?
Kram

2007-06-14 @ 15:13:55
URL: http://toveella.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0