Om att ta slut

Det finns vissa saker som vi bara måste inse och acceptera och klara av att uthärda, en av dessa saker är att saker och ting tar slut. Något som verkligen är på väg att ta slut är mitt sommarlov, eller sommarledighet om man vill vara sån, kanske till och med semester. Vissa skulle kanske opponera sig mot att 8 veckors ledighet kan vara semester, så för alla dem går jag med på sommarledighet. Nåväl, idag är egentligen sista dagen, eftersom det sedan blir helg och helger är jag vanligtvis ledig även under året. Så, slut! Det är en blandning av ångest och förväntan som jag inser detta. Kalender är inköpt, likaså ny(a) temugg(ar) (jag kunde inte bestämma mig så jag köpte två helt olika varianter). Jag har nytt pennfack, en ny väska och nya idéer. Egentligen är hela jag redo att börja jobba...hela jag utom min morgontrötthet.

Inatt läste jag ut sista Stieg Larsson boken, så även där är det slut! Jag har haft de där böckerna sedan veckan efter midsommar och varit nöjd med att det var långt kvar, ungefär som med lovet. Nu är de också slut!

I morse tittade jag på de två sista avsnitten av Sex And The City. Jag har plöjt boxen sen jag såg biofilmen i början av juli, och nu kan jag med stort vemod konstatera att även denna tog slut.

Min sommarkurs går mot sitt slut, och jag hoppas att även mitt sk paper går samma väg, för hittills är det det enda som inte tagit slut men som jag faktiskt skulle önska att det gått den vägen.

Pengarna är också slut för övrigt...men berätta nåt nytt.

Har regnet tagit slut?


Kommentarer
Linda

"Har regnet tagit slut? "



Det duggar bara nu, efter ett år av spöregn. Saker och ting kommer ordna sig nu.

2008-11-23 @ 10:30:56
URL: http://boje.bloggspace.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0