Hjärtans gärna

 Idag har jag varit nere på stan, tyvärr tog pengarna slut före lusten att spendera dem så jag tog gratisbussen hem till min pepparkaksdeg. Efter en dragkamp med "plåtlådan" på ugnen (den var överfull eftersom jag är klant och spärrade den på ett otroligt osmart sätt igår efter brödbaket) så kunde jag sätta igång. Tur att jag bar gjorde en halv sats för det här tog ju lite tid ändå. Så, här är alla mina hjärtan! Och ja, bara hjärtan. Jag tycker om hjärtan och man slipper också smala ben på hästar, grisar, gummor och gubbar. Smala ben går sönder lätt, det vet jag sen barnsben. Nu kan vi äta pepparkakor till tredje advent, pepparkakor gjorda på egen deg och allt. Jag är så stolt över min själv, inga E'n eller liknande saker i min deg minsann. 

Idag var jag inne på Zetterlunds och tittade på spel, tänk vad många spel det finns som jag vill ha. Jag vill ha ett nytt monopol! Inte det med "kortdragare", för jag vill att det ska vara riktiga pengar, men ett sådant där olika städer i Sverige finns med. Det, eller det klassiska såklart. Kanske kan jag få pappas gamla? Är det inte dags att det går i arv nu, pappsen?!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0