Dagens skörd

Idag kom min Språktidning - världens bästa tidning! Jag har prenumererat på många tidningar i mina dagar, men denna är den bästa någonsin! Jag läser ALLT, tom annonserna. Nej, det är inte för att jag är svensklärare, det är för att jag är grymt intresserad av språk. Jag tror, faktiskt, att det är en del av vad som gör mig till en bra lärare i språk - att jag har ett stort intresse för det. Hittills har jag iaf hunnit läsa om Fredrik Lindströms favoritverbsort och frågor och svar delen, det är alltid de första delarna jag läser. Jag har hittat lite att använda i skolan och jag vet att jag kommer att ha läst tidningen från pärm till pärm innan veckan är slut. 
Ett ljus i mörkret, helt klart!

(Pedagogiska magasinet kom också, det är också bra läsning,, inte för att jag är lärare, utan för att jag är intresserad av forskningen runt pedagogik!)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0