Ska jag ha dåligt samvete?

Igår var jag hemma hos min vän L och jag fick med mig adressen till hennes blogg på vägen hem. Nu har jag kikat runt lite där och kan verkligen förstå att hon tyckte att jag skrev lite i min blogg.. om jag skriver lite enligt andra så tycker hon såklart att jag inte ens har någon blogg ;), med tanke på hur sällan jag skriver. Men alltså,... jag känner att jag behöver förklara mig. Jag ville starta en blogg som verkligen hade ett tema- så som bloggandet började. Det skulle -handla- om något, inte om mig och mitt liv. Mitt dagboksskrivande på Lunar hade gett mig dagboken på nätet i så många år och jag var inte redo att lägga ut mig i megaformat på nätet igen, inte i en blogg som vem som helst kan hitta. Därför gjorde jag min blogg skapligt anonym (och döpte den till mitt namn så att jag ändå måste stå för den). Men när jag började skriva så handlade den ändå om mig, och inget annat. 
Jag försökte lägga in bilder ett tag, sedan gavs den biten upp. Dels för att min dator inte verkade kompatibel med blogg.se och dels för att jag är mongoseg på att lägga in bilder som jag tagit i datorn överhuvudtaget. Sämre har jag blivit dessutom! Skamligt! 
I höstas tänkte jag ju att min blogg, efter 3 år av JAG, skulle handla om vår renovering här hemma. Och ja, ni vet ju hur bra det gått! 
Senaste tiden har jag tänkt att "hmm.. kanske ska jag göra en bokblogg istället". Jag läser som en bokmal enligt vissa. Jag lyssnar och jag läser om vart annat och hittills i år har jag hunnit med över 30 böcker och ändå tycker jag att jag inte har tilräckligt mycket tid att läsa. Jag för läsdagbok i sänglådan, men kanske skulle jag göra en tipssida. Jag vet inte, vad tror ni? Sista anledningen till att jag inte skriver är för att ändå ingen läser *skrattar*, och ingen läser eftersom jag ändå inte skriver. Paradox!

Min andra blogg, den måste jag verkligen ta tag i. Det finns så himla mycket att skriva om när det gäller skolan och det borde intressera flera. Jag har lovat så många gånger.. Jag lovar inget, men jag ska försöka. Kanske är det som att träna, man måste hitta behovet? 

Glöm inte min ulrikaolofsson.blogg.se/skolan!
Och ni som är betrodda med att läsa min 3e blogg-den uppdateras i alla fall löpande och den är jag glad att jag startade!


Kommentarer
Linda

Haha, nej du ska inte ha dåligt samvete.



Jag är väl en av de extrema :p Jämför dig inte med mig, särskilt inte eftersom du jobbar mycket mer än mig och jag då får mer slö-tid för att blogga.



Kramis

2008-11-23 @ 10:47:01
URL: http://boje.bloggspace.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0