Hallen är klar!

Igår insåg vi till vår förskräckelse att det var tur att ingen av oss är mattelärare.. hur vi nu kunde tro att 3 rullar tapet skulle räcka till hela hallen, med alla dessa skarvar över dörrar här och var är fortfarande ett mysterium. En snabb sväng ut till Rusta (ja, där vi faktiskt hittat denna superfina tapet som vi är supernöjda med, Rusta behöver inte vara skräp, för er som tänkte anmärka på det) där jag till min lycka, och besvikelse, hittade en liten rulle kvar av rätt färgbad. En liten rulle plus att jag fick köpa deras provrulle för halva priset. Jag trodde inte det skulle räcka. En liten omstrukturering i planerna idag och så var vi igång igen. Tapeten räckte gott och väl och hallen är klar-och jättefin! Nu återstår såklart den där hatthyllan vi tittat på, en ny spegel och allt annat. Som jag sagt förr, det är kanske baksidan av renovering, att inte de möbler man har passar längre.

Snabbt besök av mor och far från Okle idag. Det blev en vända till Ikea och lite småsaker rikare, men ca 700 kr fattigare. Nu kan vi hänga upp gardiner i lilla rummet också, och jag tror faktiskt att jag har en plan för gardinerna i vardagsrummet. 

Bilder kommer upp på bilddagboken inom kort.

Nästa projekt: lilla rummet, där vi inte vet vad vi ska ha för att det finns så mycket att välja på, eller köket, där vi absolut vet, men inte har råd på långa vägar. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0