Var är rakbladet?

Så var hälften av den grå tapeten och hela fondväggen på plats. Hur fasen gör man för att göra en snygg linje uppe vid taket egentligen? hur vi än gör så blir det ojämnt och fult. Camillas råd att måla en vit kant är inte så dumt. Taklister är såklart en annan metod. Skönt att den ojämna kanten i nederkant försvinner in bakom golvlisten (som faktiskt inte ser så tokig ut mot den mörka tapeten ändå, vi kanske inte behöver byta den.)

dagens julklapsönskan: ordentliga tapetserargrejer dvs: pappa-en sån där trälinjal och ordentlig tapetkniv att rulla på linjalen. Den kniv vi har nu är kass, vilket resulterade i att vi kört enbart rakblad, vilket i sig resulterade i blodvite och en skadad, blödande fingertopp.

Dagens frågor: Var är rakbladet? Var är handduken? Har du pennan?

Dagens missnöje: Jag har verkligen bara ett par bra jeans, magen är i vägen hur jag än beter mig, var fasen kom den ifrån?


Kommentarer
nil

same same and not different, på jeanspunkten. igår var jag på new yorker och letade jeans, men efter ett samtal med en expedit fick jag veta att de inte köper in jeans över storlek 32 för kvinnor. WTF?!



(så jag köpte världens snyggaste tröja istället för det presentkortet jag fick av dig i födelsedagspresent)

2008-09-07 @ 11:01:51
nil

ja det är så jävla idiotiskt. hon sa att de försökt köpa in större storlekar men att de helt enkelt inte tillverkas större. jag blir så arg, för de har så jävla mkt snygga billiga jeans.



jag köpte däremot en tröja som jag velat ha länge. en v-ringad med luva man kan ha över. supersnygg. i svart såklart. imorgon ska jag träna. mer motiverad än nånsin!

2008-09-07 @ 22:06:46
"Grannen"

Men du, kom vi inte överens om att vi skulle skita i det där med magen? :-)

2008-09-08 @ 22:45:25
Tina

Vaddå mage??? Tänk på att det är vinter snart.. ; )

2008-09-15 @ 22:43:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0