All kärlek till goda vänner

Det finns vänner och så finns det vänner, håller ni inte med? En av mina VÄNNER heter Frida och hon är min ängel i alla lägen. Frida är omtänksam och finns alltid där för mig, varesig det gäller gråt och tandagnisslan, en glass i solen eller bara att hänga över en kopp te i hennes kök. Det finns inga situationer då Frida och jag kan vara fel, jag kan i alla fall inte komma att tänka på något läge då det skulle kännas fel. Detta blev väl kanske också rätt klart när andra barnet damp ner med höghastighetståg i november och jag var den första som såg henne, alldeles ny, inte mer än 2 minuter gammal. Vi diskuterade efter detta hänt och konstaterade att det finns bara ett fåtal personer som kan kännas någorlunda okej att de finns i närheten vid sådana tillfällen. Jag är rätt säker på att jag skulle känna detsamma om läget var omvänt. 
När jag fyllde år så hade Frida gjort i ordning detta till mig och jag blev så glad så glad: 

(den var full från början.... men då tog jag inget kort ;))

Tack Frida för att du är den du är, för att du finns här i alla lägen och för att du gör egen müsli till mig!



Kommentarer
Anonym

Liten tår smyger ner över kinden och landar i skrattgropen. Glädjetårar är de finaste, tack min vän. Kram Fridolin

2009-04-29 @ 21:09:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0