Solsken i vardagen

Idag var det ju inte riktigt lika mycket solsken ute som det varit flera dagar i rad nu. 2 grader var det i morse, och jag var tvungen att gå till jobbet.. gå alltså, eftersom att bilen nu krånglar igen och jag får inte köra den förrän den är fixad efter den 20e. Det skulle ju inte göra något om jag hade en cykel, men det har jag inte eftersom det är punka på bakdäcket, och det kunde inte vår favvoreparatör fixa förraän typ 20e heller. Jag kan lätt säga att jag känner mig handikappad! 

Så, för att kunna storhandla inför kalajset på lördag idag, så lånade vi Frida och Eriks cykelkärra och cyklade till Erikslund. Det gick jättebra, och återigen föds tanken om det verkligen är så smart att HA bil alls.... men jag har väldigt svårt att anse att jag/vi inte behöver en. Nu när Daniel övningskör och allt. Men en ny, inom snar framtid, skulle inte vara dåligt, av olika skäl. 

Jag hittade ett recept igår som jag var tvungen att testa. Här är resultatet: 

bollar

De blev kanongoda, fräscha liksom. Fast man ska ju inte låta sig luras av att de innehåller torkade aprikoser och färskpressad apelsin, det är ju smör i också, och aprikoser är ju rätt söta i sig själv också. Men detta, tillsammans med en likadan skål med chokladbollar, är ju perfekt godis när som helst. 

Mera sol i mitt liv kommer här: 
mio
Mio-mys på hög nivå. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0