Den andra bloggen

Som reaktion på att Jessica, min gamla elev, nyss i en kommentar frågade efter adressen till den andra bloggen som jag hintat om att jag har, så tänker jag klargöra vad den handlar om, så vet ni om den passar er eller inte, eller om det kanske är ett område där du och jag inte behöver mötas och dela erfarenheter.
Den andra bloggen startade jag för ett tag sedan och behandlar från början till slut vägen fram till ett positivt besked på graviditetstestet. Nu handlar den om vägen genom graviditeten och vägen mot att bli mamma, pappa, barn. Den är givetvis personligare än den här och innehåller en hel del som kan vara privat om vi inte känner varandra som vänner sedan lång tid. Den behandlar ett nytt liv, mitt och vårt och den lill*s.
Men, så är den i alla fall, och jag skriver där en hel del nu för tiden. Eftersom jag inte skrivit det rätt ut (tror jag) så vet ni nu då att jag och Daniel ska bli familj tillsammans med det lilla pyre som växer i min mage. Vi har kommit halvvägs hittills.
Här kommer jag fortsätta blogga om allt mellan himmel och jord, där kommer jag blogga om detta nya i mitt liv.


Kommentarer
nil

jag svarar här istället för på det andra stället.

tack för allt du skrev. jag tror dock att du har fel på en punkt, att jag aldrig hade den där tonårsångesten när jag skulle ha haft den. Jag hade den och det känns istället som att jag aldrig skakade av mig den. Och min frustration hade nog varit mindre om det hade varit så här lite då och då, men det är det att det känns såhär ambivalent HELA tiden som är frustrerande. hade det t.ex bara gällt boende här uppe och skolan/utbildningen så hade det känts okej - normalt, eftersom det är något jag uppfattat att alla känner det som. men när det går ned på varenda litet vardagsbeslut jag gör...eller att jag gör saker som jag aldrig är nöjd med. jag umgås med människor för att jag vill, men hela jag skriker efter att få komma därifrån. varför kan jag aldrig vara avslappnad och nöjd?



jag vet att den ångesten på lördagen är precis sån där söndagsångest eller måndagsångest som jag tror de flesta har. men det är frustrerande att känna det så starkt, när det bara gäller att gå till skolan. att träffa människor. det känns som att gå i högstadiet igen, faktiskt. och just nu förstår det hela helgen, för såfort jag vaknar på lördagen mår jag så :/ men jag ska arbeta på det.



kram.

2009-08-30 @ 15:50:50
Johanna

Hej Ulrika!



Johanna (numera Nilsson men Karlsson hette jag förut när vi gick i samma klass på gymnasiet i Nyköping) här. Ville bara tillkännage att jag är här ibland o läser om dig, ditt liv och dina tankar. Ville oxå bara lyckönska dig på vägen till att bli mamma. Har precis blivit mamma till vårat andra mirakel o du har en alldeles fantastisk resa framför dig. Hoppas du mår bra och verkligen njuter av din graviditet även om det ibland är jobbigt och man inte riktigt är sig själv. Ha det gott!

2009-08-30 @ 21:58:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0