Mer saker jag glömt - Krtek!

Vi var i Prag förra veckan, jag, Daniel, mamma, pappa, Nil och Anders. När vi gick förbi ett skyltfönster till en souveniraffär så stod där en liten liten mullvad som drog mig tillbaka till en tid då jag var mycket yngre än jag är nu (och mycket yngre än Markymark tiden också). Jag insåg att jag ju älskat den där mullvaden! Vi hade honom på film, en film jag inte förstod mer av än vad bilderna sa mig. Den fanns på det där bandet med bara tecknade filmer och jag vet inte vart pappa hade fått den ifrån. Plötsligt så insåg jag att "aha! Det HÄR är den mullvad det står om i turistboken och det HÄR är min barndomsfavorit." Så, det sista vi köpte, på flygplatsen, innan vi åkte hem, var ett litet litet mjukdjur med Krtek - Mole och jag var nog lyckligare en än 5-åring! 

Det här är början av den film jag älskade så mycket som liten (Åsa, du MÅSTE minnas den!)




Kommentarer
Emilia

Även jag gillade den filmen skarpt som liten & jag kikade på den med Zeldan när hon låg inlagd i E-tuna. Även hon uppskattade, så filmen lever kvar!

2009-08-09 @ 18:15:49
nil

jag förstår inte om åsa kommer ihåg den - när t.om JAG kommer ihåg den som ändå är 5 år yngre. Även om jag var lite tveksam när vi pratade om det i prag så kom ju allt tillbaka nu när jag såg den första minuten bara :)

2009-08-09 @ 18:34:22
URL: http://strakhat.wordpress.com
Erik H

Japp... Den minns jag med! Minns att den gick som matiné en söndag när jag var liten och jag satt som klistrad. Mmmm... tecknad film från östeuropa. Bhaltazaar m.m. Underbart!

2009-08-13 @ 14:10:41
Hedvig

Hej! Jag har precis skaffat en MacBook, och när jag skulle skapa en länk i min blogg funkade inte det. Det kom bara upp en vit ruta. Jag sökte lite på det på Google och kom in på designadinblogg där jag såg en kommentar från dig som verkade ha samma problem. Så jag undrar om du har lyckats lösa problemet, och om du i så fall har lust att berätta hur?:) Skulle vara väldigt tacksam för svar, gärna i min blogg:) Kram!

2009-08-15 @ 16:14:36
URL: http://theolsentwins.webblogg.se/
Hedvig

Tack så mycket för svaret! Jag kommer nog att fortsätta använda Safari som jag gör nu, så jag försöker nog med att ladda upp i html.

Men vad är det för kod som jag ska klistra in? Adressen? Hehe, jag förstår nog inte riktigt hur jag ska göra:P

2009-08-16 @ 19:00:37
URL: http://theolsentwins.webblogg.se/
Hedvig

Tack så mycket för svaret! Jag kommer nog att fortsätta använda Safari som jag gör nu, så jag försöker nog med att ladda upp i html.

Men vad är det för kod som jag ska klistra in? Adressen? Hehe, jag förstår nog inte riktigt hur jag ska göra:P

2009-08-16 @ 19:01:10
URL: http://theolsentwins.webblogg.se/
Hedvig

Tack så jättemycket! Nu förstår jag nog:)

2009-08-16 @ 19:32:35
URL: http://theolsentwins.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0