En reflektion

För ca ett år sen skrev jag på min nyårskrönika och sammanfattade året, min vana trogen. På slutet skrev jag ner vad jag hade för förhoppningar på 2009. Nu tänkte jag att det var dags att utvärdera dessa punkter. (Den riktiga krönikan kommer om en vecka eller så).

Så här skrev jag då och jag kommenterar i kursivt:

"2009 hoppas jag ska bli:
året då vi lyckas
Det har vi gjort! Att lyckas i min värld då var att vi skulle bli gravida, och det blev vi och om en liten månad (give or take) så är vår bebis här!

året då jag gör slag i saken och följer Äkta Vara så långt jag kan, denna bok vänder uppochner på min värld!
Jag har försökt. Ibland mer, ibland mindre. Jag är medveten om vad jag stoppar i mig, men kan inte alltid välja och vraka bland äkta vara eller icke äkta vara (oftare det sista). Ambitionen är fortfarande hög dock.

året då jag för första gången får åka på solsemester
I did. I februari var vi på Lanzarote med Daniels familj. Lovely!

året Daniel blir massör
Japp. Han blev klar med sista tentan för en vecka sedan!

året jag ser Lasse live igen
Jajjamen, så blev det.

året då jag läser ännu mer ;)
Jag kommer inte att slå mitt 39 böcker på ett år, som det blev förra året. Men jag har läst - mycket! Mer om det i krönikan om en vecka.

året då jag bestämmer  mig för att träna eller inte träna och håller fast vid det!
Hmm.... kanske bidrog den här graviditeten till att det inte blev så mycket träning, men jag vet inte om det var ett beslut precis.

kanske det året jag tar tag i min plan att ta reda på vad Ulf Lundell egentligen har att bjuda på, i musik och bokväg.
Nej, det har jag inte gjort. Uffe får vänta.

året då min lillasyster får njuta av ett liv som student i Karlstad och att hon inser att detta är hennes grej-att hon kommit rätt.
Syster-yster bor i K-stad men året kanske inte varit så njutningsfullt som jag önskade att det skulle vara för henne, men hon verkar ändå ha kommit på bra tankar under året som gått.

året då min storassyster också får lyckas
Jajjamen! Lilla Saga föddes 8/9-09 och är bedårande.

året då jag håller i bloggandet!"
Jag HAR försökt, tro mig. Räcker det?




Visst är det oerhört positiv läsning, det här?


Kommentarer
nil

Haha! Självklart vet jag att det funkar med vanliga tights/leggings, det körde jag på hela förra vintern. Men då jag inte längre kommer i dem, ifall jag vill kunna andas, så behövde nytt köpas ändå. Långkallingar sitter inte lika tajt, varken på låren eller i midjan, och de rullar inte ned sig till knäna :P Dessutom kostade de bara 29 kr. oslagbart! de är så himla sköna, men fula ;)

2009-12-23 @ 18:23:21
URL: http://strakhat.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0