15 years is a LONG time

Ungefärligt citat från fredagskvällen:

U: har du förresten någon t-shirt som jag bara kan låna och sova i? 
N: Ja, jag har den där "I'm cool as ice but twice as nice as ice"-t-thirten.
U: VA??!!! Har du kvar DEN?
N: Ja, jag brukar ha den när jag färgar håret och så.
U: Men, jag hade den när jag var 14!!!!
N: Ja, jag har lite svårt att slänga kläder.

Ungefärligt citat från lördagskvällen:

U: De här korten vet jag precis när det var, det var -94, jag var 14, nej 15 såklart.
N: Ja, jag undrade hur du räknade.
U: Jag vet att jag hade den där t-shirten då! *vänder sidan* Ja, titta där är den ju! Jag sa ju det! Det är verkligen länge sen, 15 år...det är halva min livslängd. Plötsligt känner jag mig gammal.

Ja, här har ni då anledningen till samtalet: 
gamla t shirten
Jag köpte den på Oxelömarknad-94 (antar jag att det var). Detta är 2009!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0