I love...

Glädjeämnen just idag: 
Mina nya fina tumvantar från Island som jag fick av sambons bror igår när han kom hem från Island. Dom är varma, fantastiskt fina och känns genuint isländska. 
Den tvål jag köpte på Lush igår, det luktar så fantastiskt gott inne på toaletten att jag blir glad så fort jag går in där, hur ofta händer det annars egentligen?

och nyss... inre glädje och djup ödmjukhet mot J.K Rowling för hennes fantastiska författarskap. Jag lyssnar just nu på Harry Potter och fenixordern, en bok jag inte kommit igenom på ett tag, och av vad jag antar inte sen jag läste sista boken förra sommaren. Nu, när jag lyssnar så kom precis ett avsnitt där Rowling planterar in en person som i sista boken blir väldigt viktig med kommentaren "Harry tyckte han såg bekant ut". Sådana knep, sådan medvetenhet och sådan planering i sitt skrivande gör mig lycklig. Jag vet, jag är en litteraturnörd-men vet ni, det är jag så gärna när det finns så många genomtänkta böcker att läsa och lyssna på. 

Jag är också glad för att jag nu har en extern hårddisk som är kompatibel med min dator. Min nya vän heter Trekstor och har plats för 500 GB, jag tror jag ska fylla den med böcker;D!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0