Illa till mods

För en vecka sedan tittade jag på första avsnittet av serien som Jonas Gardell skrivit, "De halvt dolda" och den berörde mig starkt. Jag bestämde mig för att följa seriens fyra delar och idag var det dags igen. Klockan 21 började avsnitt 2 och nu, 21.26 bestämde jag mig för att slå över till annan kanal. Jag orkar inte, jag fixar inte att titta på en serie om människor, främst barn och ungdomar, som hamnar så i kläm. Där föräldrarna förstör för sina barn, där empati verkligen är en bristvara och där inge verkar tänka på hur den man behandlar illa egentligen känner. Eller, att behandla någon illa utan att ens förstå att den andra lider. Mitt hjärta orkar inte med sådant. 

Min mamma sa en gång att jag hade för stort hjärta, för mycket känslor på en gång, för mycket empati istället, för mycket medkänsla och omtänksamhet för andra. För stor förmåga att leva mig in i andras känslor. Jag fnös mest den gången tror jag. 

Runt 2002 och igen runt 2006 var världen svart och tom för att jag bar på så mycket som ingen ville ha, ingen behövde.

Idag har en vän skrivit om mig i sin blogg. Hennes inlägg tangerar samma ämne och det fick mig nästan att gråta.

Jag blir bara så illa till mods när det inte finns tillräckligt mycket kärlek i världen.


Kommentarer
Linda

:)

2009-01-08 @ 22:22:47
URL: http://boje.bloggspace.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0