Jäkla skräp!

Bestämde mig idag, nu är det dags! Nu är jag trött på att min älskade dator varnar i parti och minut för att den snart är för full för att gå (haha, men ja faktiskt). Jag är trött på att rensa stup i ett och att den jobbar trögare än trögast. Min lösning måste bli att flytta över mitt musikbibliotek, eftersom det är den delen som tar störst plats. Okej, vart ska jag då flytta detta? Aha, jag behöver desperat en extern hårddisk. Jag har behövt en extern hårddisk länge nu, för jag måste verkligen börja säkerhetskopiera min dator med jämna mellanrum.Så, sagt och gjort, jag åkte till sambons jobb och frågade mig fram. Försäljaren sa "å då ska du ha den HÄÄÄR" och lämnade över en kartong med en snygg extern hårddisk på 500 GB (vad jag ska med all plats vet i tusan, SÅ mycket har jag inte lagrat, eller behov av att lagra. Men har man inget så skaffar man sig, behov alltså.) Jag frågade såklart den avgörande frågan "och den är kompatibel med mac?" Svaret blev: Ja, det ska den vara, jo titta här, här står det att man bara behöver ladda ner mjukvaran från hemsidan så fungerar det." Japp, sagt och gjort! 
Snygg var den faktiskt, matchade utmärkt med min dator! Men, jag kunde inte använda den på något sätt. Jag tänkte såklart att "jajaaaa, det är den där mjukvarugrejen, I'll fix". Men efter idogt letande blev jag inte klokare alls! Så, jag plockar upp kartongen igen och läser: Compatibility: Windows XP/Vista. (Freeagent Desk drive for Mac available. See www.fseagate.com). Jahaaaa.. det var DET han menade var "bara att ladda ner..." Jag skär tänder av ilska och undrar hur 17 jag, som ändå är rätt haj på engelska, inte kunde läsa ordentligt innan jag rusade iväg till kassan. Nu ber jag till högre makter om att jag ska få byta den i morgon. Fasen, det låg ju en annan vara precis i närheten, dock med 320GB där det stod uttryckligen "kompatibel med windows och mac". Jag blev förblindad av storleken på hårddisken och så litade jag, helt i onödan, på försäljarens engelskakunskaper! Nu måste jag ju hitta en annan, hoppas verkligen den där som låg bredvid duger åt mig, och matchar min dator såklart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0