Min lycka är gjord!

Igår när jag var och klippte mig och satt med superduperinpackningen så bläddrade jag förstrött i en tidning. Där i tidningen hittade jag något som kunde vara intressant och bestämde mig för att kolla upp det med en gång, och mina vänner: Min lycka är nu äntligen gjord!! Jag har letat efter detta i flera år, och så har det funnits där ute i 2 år utan att jag vetat om det! 
Jag är en kalendernörd av rang, det vet de som jobbat med mig. Jag kan först och främst inte leva utan min almanacka. Jag har haft någon form av almanacka sen jag gick i mellanstadiet och förstår inte hur folk planerar sitt liv utan. De år jag pluggade var det som en jakt på den perfekta julklappen varje år när ny almanacka skulle inhandlas. Sen jag började jobba har jag beklagat mig för att jag 1. Inte gillar att ha likadant som alla andra, och när det gäller lärarkalendrar (som  dock har sina fördelar så jag vill gärna ha någon form av sådan) så finns inte så många att välja på. 2. Dessa almanackor inte innehåller det jag vill OCH framför allt ser förskräckligt tråkiga ut! Men nu är min lycka gjord! Jag har hittat:

www.personligalmanacka.se

Jag har redan satt ihop min drömalmanacka, men kan inte beställa den nu. Jag lär använda klart den jag har för i år för att sedan kunna börja på ny kula till hösten. Det är ju ändå så att året går läsårsvis för en lärare som jag, och jag tänker inte lägga ut pengar på att köpa en som håller i ett halvår, när jag dessutom behöver ha årsöversikten i en och samma bok. Så, jag kan inte vänta nog på att det ska bli hösttermin så att jag får slippa den trista gamla lärarkalendern, tacka nej till erbjudandet jobbet har om att få en gratis beställd almanacka. För jag ska ha min egen! Precis så som jag vill ha den! I just can't wait!

(ärligt, det här är bättre än julafton, jag bara önskar att jag hade hittat denna sida tidigare)


Kommentarer
Fia

Åååh - där har vi en sak som vi verkligen har gemensamt - jippii vad roligt - ska genast surfa in och kolla!!

2009-01-06 @ 21:56:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0