Mina barn har lämnat mig!!!

För fyra år sedan var jag helt ny som lärare, helt ny på mitt jobb och skulle få mina allra första ansvarselever. De ca 15 elever jag mötte deras första dag på högstadiet har under fyra år växt och utvecklats enormt mycket. En del har bytts ut och nya har tillkommit men i grunden har det varit en ganska konstant kärna i gruppen. 

Vi har gått igenom massor under de här åren och utan dem hade jag inte varit samma Ulrika som jag är idag. De har lyft många av mina gråa dagar och de har hjälpt mig att utvecklas till att vara den jag blivit på jobbet. 

Jag kommer aldrig att glömma dem, aldrig, och det tror jag att jag vågar lova. De är ändå de första elever jag haft och de har varit mina barn! (Som jag påpekade för en av dem i onsdags: Jag har dock inte varit deras mamma ;) )

Nu har de lämnat mig! I höst kommer de att börja gymnasiet på olika håll i staden och jag kommer att få en ny grupp av små 12-åringar att följa. Vi får se om jag kommer att följa även dem till deras avslutning i nian eller hur det blir, men hur som helst så är det nya, andra elever som jag ska möta i höst. Och mina hjärtan i 9c kommer att vara saknade. 

Sköt om er i framtiden, hälsa på mig och lycka till! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0