Sagan om Belgarion; Profetians tid

 Jag läste såklart ut andra delen av Polgara också, det tog inte mer än 1 eller 2 dagar. Sen bestämde jag mig för att ta tag i hela Belgarion-serien igen. Tji fick jag. Dels tröttnade jag på tanten på talboken relativt snabbt. Det var inte bara det att hon uttalade saker fel och hela hennes röst var så totalt fel för bokens innehåll, det var också usel ljudkvalitet, så nej tack. Jag gick till biblan, tvärsäker på att jag nu skulle låna hem hela serien och plöja på balkongen. Tji fick jag. Jag fick nöja mig med bok 2, denna. Istället gick jag hem och plöjde nätet efter serien, som verkar liksom gått ur tiden och inte finns att köpa i sin helhet på någon av de stora nätbokhandlarna. Jag hittade den dock på blocket, och väntar nu på besked om jag får köpa den. 
Under tiden läste jag i alla fall denna bok och den är faktiskt bättre än bok ett, så det gjorde inget. Det är ju här Garion blir Belgarion, och det är magiskt på alla sätt och vis. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0