Två dagar kvar

Två dagar kvar av skolan för i år. Sedan jobbar jag visserligen två dagar till, men det är fortfarande bara två dagar kvar. Två dagar kvar med de elever jag haft i fyra år, de som hjälpt mig att vara den lärare jag är idag. Det blir lite konstigt att se dem lämna oss, det var ju inte allt för länge sedan de var 12 och började 6an, och jag var 26 och började jobba. Fast..., när jag tänker efter så VAR det länge sen jag var 26 - på gott och ont. 

Idag ska vi åka till gropen och bada (???) *burr*. Det är ca 15 grader ute. Vi får väl se hur långvarigt det blir egentligen. I eftermiddag är det överlämning av fakta om eleverna som börjar 6an i höst, mina nya elever. Ett slut och en början på samma gång. I morgon ska vi städa och jag ska hitta på något fyndigt att göra med klassen innan jag ska diskutera framtid med min chef halva eftermiddagen. Och på torsdag smäller det. Jag hoppas på fint väder. icabacken och avslutning är så kanon om det bara är fint väder! 

På fredag smäller det också, men av andra skäl. Eller jag hoppas att det inte smäller, jag hoppas det blir ytterligare en nystart.

Nu först-två dagar kvar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0