Att bada i böcker

Idag när jag var på stan så var jag inne på Leanders antikvariat. Jag har inte varit där så många gånger, men varje gång så småfnissar jag för mig själv när jag letar bland hyllorna. Snacka om böcker!!! jag tycker det är ett helt fantastiskt ställe. Tänk, vad bra det är, att någon tar hand om alla dessa böcker. Ännu en sak som är bra är såklart det som stod i VLT härom dagen, att det finns konstnärer som tar tag i de böcker som fanns i Leanders lager på Hälla. Man FÅR inte göra sig av med böcker på fel sätt. Det är att häda, eller som att bränna böcker- så som nazisterna gjorde. Skam och vanära!

Jag har ägnat en halvtimme åt att kika på böcker jag vill köpa in till jobbet. Men, först måste vi får någon ordning på utlåningsreglerna, så att vi får tillbaka våra böcker också. Annars kan man ju lika gärna lägga ner. Vad vill ni ha för böcker på skolan, hörni? Jag vet ju att det finns dom som läser, ibland i alla fall. 

Min fd chef intalade mig gång på gång att man måste lära sig att älska det nödvändiga. Jag inser att jag i alla fall inte precis avskyr att jag jobbar så pass ofta som jag gör. Som jag sa till min kollega härom dagen: Jag jobbar när jag vill jobba, om det är helg eller inte spelar ingen roll. (Jag vet, jag har skrivit om detta förut, förlåt att jag tjatar, kanske försöker jag intala mig själv att jag inte ÄR arbetsnarkoman.)


Kommentarer
Jessica

Jag skulle vilja läsa något loggboks liknande.

Alltså en helt vanlig berättande bok som innehåller inslag från en loggbok.

Verklighets baserade böcker är också bra.

2009-03-22 @ 23:01:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0