Det är dags för en förändring

På många sätt är det dags för en förändring. Jag vill ha förändring på jobbet. Jag har relativt klart för mig vad jag skulle vilja göra, vart jag skulle göra mest nytta i nuläget, vad jag behöver med tanke på andra faktorer i livet just nu. Jag vill ha en förändring i vädret, det är faktiskt dags för vår nu. Idag ville eleverna sitta i solen på lektionerna, även fast det var 6 minus i morse. Jag vill inte ha sex grader minus längre, jag vill ha vår. 
Jag stör mig på att saker och ting inte rullar som de borde, rutiner som inte fungerar och hinder som står i vägen för lösningar, men jag vet att det inte är min sak att ta tag i dem, inte min sak att bestämma, men då har det i stället blivit min sak att gnälla. Jag avskyr att gnälla! Om det är något som får mig att må dåligt så är det att gnälla!

Mest av allt vill jag ha den där förändringen NU. Jag är på bristningsgränsen snart. 


Men, jag får tillbaka skattepengar till midsommar! Det gör oss alla lyckliga här hemma (mest jag, för då vet jag att Långö-veckan är betald.)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0