Fynddag

Idag har jag bland annat varit på loppis på ABB-arena tillsammans med Sofia. Vi gick där och botaniserade för ett år sedan också, så det kändes helt klart rätt att vi nu gick där och kikade igen. Jag gjorde faktiskt några fynd, några som jag -verkligen-tycker är bra köp, och några kanske lite mer tveksamma. Många hänger dock på att Daniel också accepterar de här sakerna i vårt hem. Detta var vad jag spenderade 120 kr på:

loppis
Två tavlor med paris-motiv. Känns som typiska sådana målningar man kan hitta längs med Seine i Paris. Jag tycker om dem, jag hoppas att D också ska göra det och att de kan vara en påminnelse om vår viktiga parisresa förra året. Lampskärmen var det första jag hittade. Jag vill ha den i hallen där det behövs mer färg (som i resten av lägenheten då...). Böckerna har jag ingen aning om, men den ena hade en cool framsida (Londons tunnelbanelinjer) och den andra en vacker, jag hoppas de är bra (när jag nu kommer att läsa dem...om ett par år.) Duken vill jag ha i köket, återigen, färg! Skålarna blev sista köpet, och det var nästan bara på pin tji eftersom jag alltid lyckas komma hem med skålar av något slag och D blir tokig och säger att vi HAR skålar. Men, visst är de söta?

Efter detta åkte jag till Ikea för att köpa det där tyget vi nu bestämt oss för att köpa och låta dem sy upp gardiner av. Det fanns inte kvar!!! Jag är djupt besviken kan jag lova. Ingen fanns i närheten heller, så jag kunde inte fråga om de skulle få in det igen heller. Funderar på att ringa systrarna och be dem kolla sina ikean i Sthlm och Karlstad, men vi ska ju ha dem uppsydda också, hmm (och det tror jag iaf inte att någon av de två gör frivilligt, haha.) Det fick bli lite papptallrikar och muggar och fina servetter till påskafton istället. Vidare så letade jag kläder till på lördag, då jag ska på middag i Falun, men där gick jag bet. Ärligt talat så har jag inte ens lust att leta kläder till ett sådant tillfälle. Jag vill bara få åka dit och ha roligt, inte oroa mig för kläder. De kläder jag har i den klassen har jag växt ur av någon skum anledning (jag tror att den botas med "börja tänk på vad du äter lite mer-metoden", men den är tråkig som tusan). En timme senare och med lite matvaror och dyr kattmat från Hill's, så var jag hemma igen. 

Nu vill jag läsa! Men, jag tror att jag har annat att göra tyvärr. Lov snart va? Jag måste få bara ligga ner och läsa bok. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0