Så mycket att göra, så lite tid

Jag fick en push att det var dags att skriva och insåg att jag inte skrivit sedan i måndags. Tiden räcker inte till, inte till nåt. Det är mycket jobb, väldigt mycket jobb! Det kommer inte att bli mindre jobb heller! Våren är en hektiskt tid varje år, men i år är det ännu mer än vanligt. Det beror dels på att det är mina nior som går ut i år, det innebär mer än när det varit andras nior. Det beror också på att jag är mer involverad i planeringen inför nästa termin. Det är inte bara Apalbyboken, som det alltid brukar vara, utan även andra PDSA-grupper. Jag drunknar inte, och jag VILL göra dessa saker.. men dygnet skulle behöva fler timmar, helt klart. Jag försöker rätta undan så fort jag bara kan för att slippa bygga berg, då innebär det mer hemmajobb å andra sidan. Nåväl, jag vet att det lönar sig i slutänden! 

Jag har lyssnat klart på Harry Potter och Dödsrelikerna. Jag läste den senast i september, men tänk att den även denna gång var spännande och väckte både skratt och tårar! Nu har jag börjat lyssna på Sagan om Ringen och börjat läsa The Royal Assassin av Hobb, del 2 i serien. Jag har en hel drös med böcker som jag vill läsa! Jag längtar till sommaren så att jag får tid över att läsa alla fantastiska böcker! Fast, jag ska läsa en sommarkurs i år igen, denna sommar blir det sommarkurs i Fantasy. Det ska bli kul, ja, om jag kommer in då... fast det räknar jag med. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0