Turen på min sida?

Det kanske kan fortsätta vara en bra vecka nu? Jag vill gärna tro att liksom en olycka sällan kommer ensam, så kommer även glada saker i gäng. Idag gick bilen igenom besiktningen, det var faktiskt första gången någon av mina bilar gått igenom besiktningen utan att jag behöver komma tillbaka för ombesiktning igen. Visst, den verkar på väg att rosta ihop på vänster sida, men det var i alla fall inget som behövdes bytas ut på den. Tack och lov! 

Som att inte detta var nog så hade Syd Långö-beskedet kommer när jag kom hem. Vi har fått veckan i juli som vi ville ha, vi får bo på Kaptensgården, som vi ville (inte på Norra, vilket hade varit bäst, men det hade jag ju kunnat räkna ut då vi bokade en lördagsbytesvecka). Vi fick också plats sista dagarna i v 34, så då blir det så även i år. Jag trodde ju förra året att det då var sista året jag gör den resan när skolan redan börjat. Men, nej. Jag måste dit. Jag mår inte bra om jag inte får de där dagarna i augusti. Syd Långö är mitt andningshål, mitt ställe att ladda batterierna och det ställe där jag är tryggast och mest harmonisk på jorden (av de platser jag varit på dvs) och det är ett måste att få åka dit. Att åka dit i augusti är speciellt, och jag behöver det verkligen! Jag önskar att alla fick ha ett sådant ställe, jag hoppas att de flesta har det, eller hittar ett sådant ställe någon gång i livet. 

Nu hoppas jag på morgondagen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0