Har jag tittat fel i almanackan?

Är det möjligtvis fredagen den 13e idag? 
Jag var nere på stan för att fixa det sista inför helgen och för att köpa väldigt välbehövligt schampo. Jag parkerade på arosian och tänkte såklart betala med kortet, som alltid (cash, vad är det??) Automaten vägrade ta mitt kort, så jag gick till nästa, även den vägrade och påstod att mitt kort var oläsligt. Oläsligt! Löjligt! Jag använde det ju senast i måndags eller så. Jag hade som tur var en 10a, fast det var lite surt för den skulle ju i burken här hemma egentligen. 10 kr gav mig ca 40 min på stan. 
Jag gick till närmsta automat för att ta ut pengar, för jag litade inte helt på kortet nu. Automaten ville inte ens ta emot mitt kort utan var liksom stängd i den där där man stoppar in kortet. Skumt. Den tog såklart kortet som kom efter mitt, det såg jag nog. Så, iväg till nästa automat. Där fick jag veta att mitt kort inte fungerade. Jag halvspringer till banken, hinner precis få sista nummerlappen innan kassan stänger. Tar ut mina pengar, får ett nytt kort beställt med samma kod, vilket jag tackar för. Jag hatar nya koder. 
Halvspringer till första stoppet, jag har en kvart på mig nu. Tränger mig före i kön på andra stoppet och går väldigt fort tillbaka till bilen. Sitter i bilen 1 minut efter tiden gått ut. Det snyggaste hade såklart varit att få böter också! 

Hela tiden medan jag sprang runt där på stan så hade jag bara ett ord i huvudet: G L A S S! Jag ville så gärna ha glass, men det hann jag ju inte med nu! Surt!

Ikväll blir det en tur till Kolbäck med jobbet. Gamla chefen, Anders, ska tackas av, firas av och allt vad det nu heter. Det ska bil trevligt. Ännu trevligare hade det varit om ja slapp åka buss, men samtidigt kan jag inte strunta i det när vi nu har hyrt en buss och allt. 

I morn blir det yoga och sen Karlstad. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0