Vi skriver uppsats

Idag har jag tagit ett grepp om min Harry Potter uppsats igen. Jag VET, jag skulle ha skrivit den 2001 (fast då inte om Potter, det var lite för tidigt att skriva om Potter då). Jag började skriva den i höstas och sedan har saker hänt som gjort att jag inte skrivit den. Jag skrev rätt långt i höstas och under jullovet men sen dess har den legat död och bortglömd i min "Studier" -mapp i datorn. Bortglömd är kanske att ta i, eftersom jag ju hela tiden vet att jag ska göra klart den, no snack om saken liksom. Idag har jag börjat igen och det går rätt segt i starten. Man ska ALDRIG låta uppsatser ligga så här. Tankar och upplägg jag hade i höstas har fallit mig ur händerna och det känns nu som att jag skriver för att bli klar, vilket inte alls är den bästa anledningen till att skriva, det vet väl jag, som är lärare och allt!

Men, som ni ser så har jag ju god hjälp med att leta upp bra citat och viktiga händelser i serien, jag har ju mitt guld till hjälp, min allra bästa Torsten!



Förresten...i en lägenhet tvärs över gården är det några som har adventsljusstaken kvar i köksfönstret! Finns det någonstans jag kan ringa och anmäla detta? Det stör mig ENORMT (snacka om jag att jag behöver börja jobba igen snart.)



Kommentarer
Carolina

Vilken sötnos! Torsten asså..=)

2009-05-11 @ 18:02:16
URL: http://bjorkarikanada.blogspot.com
nil

HAHAHA! lämna de stackars nördarna ifred kära du ;) vi tog ned våran ljusstake när jag var hemma i början av april (men..till vårt försvar så hade den liksom fastnat i fönsterbrädan och fick slitas bort pga självhäftande grejser. så A hade inte orkat...)

2009-05-11 @ 18:28:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0