Dödsbudet

Idag lämnade jag in bilen på verksta'n för service. Vår tanke var följande:
1. Byta däck
2. Göra service, sån normal genomgång som behövs göras efter x antal mil
3. Plocka bort en plastkåpa som hängde lös under bilen
4. Kolla hur det är med air bag på passagerarsätet eftersom vi tänkt ha en barnstol där
5. Kolla varför den är så fartkänslig, och rycker i för låg fart på för hög växel
Klockan 15 ringde jag upp verksta'n och fick följande besked:
1. Vi har bytt däck
2. Vi har gjort servicen och upptäckt en hel del saker att åtgärda
4. Det finns ingen air bag på passagerarsätet
5. Som sagt, vi har hittat en del fel.
Sen rabblade killen i telefonen en hel lista med saker att åtgärda och la in själva dödsbudet: "Jag tycker inte att ni ska åtgärda mer på den här bilen. Det kommer att sluta med att det kostar er mer än vad själva bilen kostade, och ni har ju redan lagt ner en hel del pengar på den här bilen. Du kan köra med bilen till besiktningen, men sen går det nog inte mer. Jag tycker nog att ni ska lägga era pengar på en ny bil istället.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0