Bilen - den nya

Vi köpte ju bil för ca 14 dagar sen. Vi köpte en SAAB 95 från 05. Den har bara gått 8000 mil och känns väldigt ny, luktar tom ny fortfarande. Vi var extremt nöjda när vi åkte därifrån. Den innehåller så mycket som inte Renaulten gör, för att inte tala om i jämförelse med Golfen jag hade som första bil!
Den största anledningen till att köpa ny bil är såklart bebis, för annars hade vi nog väntat lite till. Men, i samma veva som vi bestämde oss för att införskaffa ny bil innan bebis kommer så gick tanklocket på renaulten i baklås och vägrar tankas alls. Vi är extremt glada att vi köpte ny bil när vi gjorde (fast nu står ju bara reanualten där och vi förstår inte vad vi ska ta oss till med den, vi vill ju sälja den!)
I alla fall. Nya bilen visade sig ha ett fel, efter bara 4 dagars ägande. Bensinmätaren visade halv tank fastän vi tankat fullt. Mysko. Färddatorn visade dock på att det fanns mer bensin i den än vad själva mätaren visade - inte kompatibla alls alltså. Sen var det besiktningsperiod NU på den här bilen och vi bestämde oss för att även detta skulle ske före bebis kommer, så vi besiktade den i måndags. På besiktningen gick det bra MEN eftersom det var rost där draget ska placeras så fick vi nedslag på det och var tvungna att ombesiktiga. Sånt där gör mig förbannad utav bara helvete! Saker ska bara FUNKA!
Idag var vi inne med bilen på verkstan, en ordentlig Saabverkstad tom (annars brukar jag ju åka till Mekonomen bara). När allt var fix och färdigt så fick vi veta att räkningen slutade på 0 :-! Det ni! Bilfirman i Sthlm, där vi köpte bilen, tog på sig hela kostnaden. Jag ville bara dansa hela vägen hem! (Fast jag dansar inte mycket just nu... lite väl otympligt för det.) Jag är så glad att sånt verkligen händer. Att det inte alltid är surt och dyrt, att det även kan vara positiva besked.
Så på vägen hem åkte vi in och ombesiktade och nu är allt fix och färdigt och vi kan betala skatten och vara lyckliga i vår nya Saab. ....men, om ni har några tips på vad vi ska göra med renaulten, så tar vi gärna emot tips. Om ni vill köpa den så är vi ännu mer öppna för förslag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0