Lite konstigt

Idag börjar vårterminen för lärare och elever på min skola. Här sitter jag hemma. Inte ens sjuk. Det är konstigt, men det är fullt och helt så som det ska vara nu. Idag börjar min föräldraledighet. Fast jag har ingen att vara förälder till, för han/hon ligger så tryggt och mysigt där inne i magen. Det är inte ens dags än, så ingen panik heller. Men jag bestämde tidigt att fram till jul jobbar jag-men inte en dag mer. Och nu är vi där, efter jul. Jag trodde aldrig det skulle bli idag, men nu är det idag. Jag har räknat ut att det kan bli ungefär 4 veckor max av denna form av föräldraledighet. Fast jag hoppas på att det blir mindre tid än så, verkligen.
Under tiden funderar jag på att sammanfatta decenniet. Det var ju inte bara 2009 som tog slut, det var ju för sjutton hela 10 år in på 2000-talet som vi lämnade bakom oss på nyårsafton. De 10 åren har faktiskt varit viktiga för mig, så jag borde sammanfatta dem också. Jag återkommer med det helt enkelt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0