Om åren som gick: 2000-2010; 2009

2009, Västerås:
Jag åkte på min första solsemester, till Lanzarote med Daniels familj. Mitt första syskonbarn föddes. Jag fyllde 30 och fick en borrmaskin och presentkort på kläder (och mer därtill, men de där två sakerna visar rätt bra hur det är att bli 30). Jag var i Falun, på antagligen min sista kårtillställning med studentsånger och tal. Det var vemodigt och konstigt på många sätt. Jag grät när jag förklarade för Daniel vad jag känner för Falun - sen dess har jag inte varit där.
Jag lyssnade på "Somewhere over the rainbow" och "Du som inte fanns" och det svarta var svartaste svart.
Sen blev jag gravid, och var det resten av året.
***************************
Det var så många kapitel i min bok under de här 10 åren. Det fanns så många människor att tacka. Det fanns så mycket bra, så mycket dåligt också, men egentligen mest så mycket bra. Jag vill nog slå fast att jag växte upp under 2000-talet. Den jag var när jag lämnade Oxelösund -98, är inte den jag är nu. Den jag var 2000 är inte heller den jag är nu, men vägen hit var lång och snårig. 2000-2009 har varit extremt viktiga och jag vågar nog säga att de har lagt grunden för det husbygge som jag är. Nu är det dags för ett nytt 10-tal. Kom igen bara! Jag står pall!


Kommentarer
nil

Vad roligt att du gjorde det här. Jag blev lite inspirerad faktiskt och gjorde min egen, men jag kom till 2005 och sen var jag helt slutkörd. 2007 och framåt är ju roligare att skriva om dock.

2010-01-22 @ 13:50:07
URL: http://strakhat.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0