Vince & Joy

I förrgår läste jag ut "Vince & Joy" av Lisa Jewell. Jag köpte den på Myrorna samtidigt när jag köpte Fågelbovägen 32 i förra veckan. Jag vet inte vad det har med att göra, men sådana här relationsböcker är ungefär vad jag känner för att läsa. Det tillräckligt lättsmält på något sätt.
Vince och Joy träffas när de är 18-19 och förlorar (eller gör sig av med kanske) oskulden till varandra. Det är intensiv, kortvarig kärlek som får ett abrupt slut. På en fest, många, många år (ca 15) senare berättar Vince och hans vänner för varandra om hur de förlorade oskulden och Vince berättar om Joy, som han aldrig riktigt kunna glömma. Det visar sig att deras vägar har korsats ett par gånger till under de år som gått, men det har aldrig varit mer än så - vägar som korsas.
Som ni säkerligen förstår, det gjorde i alla fall jag, så finns det ett lyckligt slut och en massa omvägar att gå för att komma dit. Lättläst, underhållande och en i mängden av alla relationsböcker som finns. Stort plus för bokens söta form, liten och nästan fyrkantig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0