Lovefilm

Här är ju faktiskt en grej jag kan skriva om. Jag har nämligen gått med i Lovefilm. Onödigt kan en del tycka. De "en delen" laddar antagligen ner sin film själva. Men se-det gör inte jag, av olika anledningar gör jag inte det.... Och inte hyr jag heller, och man -behöver-faktiskt inte köpa all film man vill se. Från början hade jag tänkt att jag skulle låna hem serier genom Lovefilm, men den tanken föll på sin egen orimlighet när jag fick hem första laddningen True Blood, säsong 1, och jag insåg att jag då fick hem 2 avsnitt/gång. Inte en chans serru! Snabbare än så vill jag se på serier. Det får lösa sig på---annat sätt, helt enkelt.
Så här kommer en snabb reflektion över de senaste filmerna vi fick hem och såg:
Alice i underlandet
Allt för Johnny Depps skull, såklart. Jag måste se Depps filmer. Det finns helst inga undantag och senaste tiden har han gjort sådana fantastiska karaktärer så detta såg jag fram emot. Och ja, Depp som hattmakaren var lika fantastisk som jag hade hoppats på. I övrigt så var väl filmen bra. Underhållande sådär och miljön Burton har skapat var väldigt.... underlandisk om man kan säga så. Alice var bra som hon var och att det var (jäklar nu tappade jag namnet, hon .. Burtons fru, som också spelar i Harry Potter.... va faen) nåväl... hon, som var med också anade jag inte ens förrän sluttexten kom.
I taket lyser stjärnorna
Jag köpte den här boken precis när den hade kommit ut, sommaren 2003. Innan Augustpris och lååångt före alla mina elever läste den och jag -älskade-den verkligen. Så när den nu blev film så såg jag fram emot att se den och tyckte att Lovefilm var ett bra sätt att få hem den och se den.
Jag tycker att filmen var -bra! De har fångat delar av boken på ett mycket bra sätt. Skådisarna var bra och det föll en liten tår över sorgen i filmen. Men en tår hade sällskap av så många fler när jag läste boken. Som alltid, boken är bäst och ska jag visa denna film i skolan så lär vi diskutera bra länge efteråt, för det finns så otroligt mycket att prata om i en film som denna.


Kommentarer
ina

rekommenderar http://watch-series.com om du vill titta på serier! Helt lagligt och helt gratis!

2010-11-03 @ 17:11:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0