Mina förebilder

Oj, de bara raddar upp svåra ämnen efter varandra här i listan nu mot slutet måste jag säga. Mina förebilder... Den är inte så lätt alls. Eller så är den det?
När det gäller barn...
...så har jag förebilder i vänner jag har där jag ser att deras barn mår bra. Särskilt bland de vänner som har lite äldre barn så att jag kan känna att "dom... dom vet nog hur man gör". Jag plockar russinen ur kakan och tar idéer, principer och tankar, omvandlar och gör till mitt eget från: Frida, Fia och Emilia framför allt. Tre vänner med vardera två barn på max 6 och minst 2,5 år. Tack för er inspiration och goda föredöme!
När det gäller mitt jobb...
...så har jag förebilder bland mina kollegor och bland mina vänner som jag gör likadant med, plockar, omvandlar och gör till mitt eget. Anders H var och är en stor förebild när det gäller att tänka utanför lådan, medan andra kan hålla mig innanför lådan i lagom mått så att säga. Gustav är en förebild med sin ålder, visdom och sitt lugn. Marie är en förebild i hennes fantastiska syn på alla olika situationer, sitt lugn, sitt kalla huvud, sin ärlighet och sin förmåga att inspirera i alla lägen.
När det gäller mitt förhållande...
...kan jag inte komma på namn, men visst 17 gör jag samma sak där! Och, jag vill gärna vara en förebild för mitt eget barn när den dagen kommer, så jag hoppas vi gör nåt rätt i alla fall ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0