Människors dumhet

Jag surfade nyss runt på Aftonbladet.se och kollade lite ointressanta nyheter (let's face it, de skriver bara om katastrofer och kändisskap i alla fall, vilket ibland är samma sak). Där hittade jag den smått otroliga artikeln, och tv-inslaget, om den 3-åriga pojken som fått namnet Adolf Hitler Cambell, samt hans  systrar med minst lika skumma namn. I tv-inslaget intervjuade de pappan, inte mamman ens med ett ord, om varför de valt detta underliga namn till deras son och om han förstod att det kunde ställa till vissa problem för sonen i framtiden på grund av vad andra  associerar det till. Pappan svarade, stående framför sin svarta flagga med stort hakkors på "Folk måste kunna skilja på det som är historia och det som är framtiden, och dessutom vet jag inte ens om det där hänt!" Maken till dumhet får man nog fasen leta efter! Pappan funderade även på om de kanske skulle flytta till ett annat land, kanske Tyskland, eftersom ingen konditor ville göra sonens födelsedagstårta med namnet på. Frågan är om tyska konditorer skulle göra det? I don't think so! Pappan hävdade också att han inte var nazist eller nynazisist, utan bara fascinerades av den tyska kulturen och historien. Detta berättade han samtidigt som han visade upp sitt intatuerade hakkors. Som sagt.... hur jävla idiotiska får människor bli?

Jo, dumhet som tangerar detta är att häromdagen när jag, också på aftonbladet.se, skulle svara på "dagens fråga" så insåg jag precis hur jäkla kortslutet det kan vara i vissa människors huvuden. Frågan var "Har tjejen/kvinnan något ansvar i att hon blir våldtagen?" (ungefär så). Jag tvekade inte en sekund innan jag klickade på NEJ-givetvis inte! Döm av min förvåning när ca 30% av de som svarat (tyvärr vet jag inte hur många det var då och nu när jag letar efter länken på aftonbladet så är den borta) har svarat "Ja." Goddag yxskaft säger jag bara! 

Vart är världen på väg mina vänner? 

Vi köpte gran igår, den barrar enormt och jag är rädd att Mio kommer att välta den. Men jisses vad det luktar jul här hemma!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0