Identitetskris?

I fredags testade jag det här med scarf... Helt enkelt för att jag har en drös med sådana, fast jag har köpt dem för att få bort håret från ansiktet, när det är fult, och för att täcka huvudet när solen skiner. Men, jag fick en scarf (uttalas SKKARFF, för er som inte vet ;)) av sambons mamma förra julen, och jag har inte använt den alls. Så, häromdagen sa D att jag passade i den, och jag beklagade mig över hur T på jobbet kan få en normal tröja att bli så mkt finare med en schyst scarf, och jag bara är tråkig i mina HM-tröjor. Så, jag testade i fredags, till en vanlig svart, tråkig, tröja. Jävlar vad den var i vägen!! Varmt blev det dessutom och jag tyckte det inte kändes som jag. Det var som att det var dags att inse att jag är en typisk jeans och tröja människa. Jag kan inte ha skjortor, jag kan absolut inte ha någon form av blusar, jag kan inte ha fina byxor och jag kan inte ha scarfar (scarfs??)

På lördag ska jag på sittning i Falun. Falu studentkår och Borlänge studentkår har -äntligen- bestämt sig för att slå sina påsar samman och det firas med middag och tom uppträdande med Veronica Maggio. Undertecknad är inbjuden i form av gammal kårräv, som kämpade för detta redan 2003, på den tiden då det begav sig. Klädpaniken infann sig lagom till jag tackade ja. Så, idag har jag letat klänning med följande resultat: 

klänning
Ni kan väl ignorera själva - jag- i den här bilden och bara avgöra åt mig om jag ska behålla denna outfit eller inte. Jag har nämligen ingen aning, men jag ville ha något otippat för att vara jag (vilket skulle varit svart eller brunt). Jag förstår inte hur man kan köpa så mkt kläder som jag gör, och ändå inte få ihop kläder varken en vanlig dag eller en ovanlig. 

Jag tror att det här kanske är en 30-årskris som kommer smygande, därför är jag djupt tacksam för kommentaren min elev S gav mig häromdagen: "Du ser inte ut som 30, Ulrika. Snarare 25." Jag tackar ödmjukast, fast du får inte högre betyg för det ;)


Kommentarer
Fia

i love it!!

2009-03-29 @ 20:41:15
Malena

Kalasbra på dig, behåll den och använd den! Önskar att jag kunde platsa i nåt liknande.......

2009-03-29 @ 20:57:51
Linda

sötnos!

2009-04-09 @ 21:16:51
URL: http://boje.bloggspace.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0