Trasiga och hela saker

Idag fick vi tillbaka bilen som varit på verkstadsdagis sen i måndags. Mekanikern sa att jag nu ska testköra den ett par dagar och se om den fortfarande strular med vänser blinkers eller om de faktiskt lyckats fixa problemet. Vägen från verkstaden var okej, in i Punkt var okej, men på väg ut ur Punkt la den av så där igen. Bara en kort stund, men den la av och jag svor! Nu måste vi lämna in den igen.

Sen åkte vi till Ikea och köpte ny soffa. Vi njöt som bara den när vi satte oss i soffan på ikea och insåg att det var-mjukt! Den soffan jag köpte för två år sen är faktiskt något  hård, bland annat.... Nu har vi ägnat kvällen åt att möblera om och därmed stoppat in den soffan i lilla rummet, eftersom vi måste ha kvar den på grund av att den är en jättebra bäddsoffa. Den här soffan, den gamla, som jag nu sitter i, är alltså två är gammal, och sönder. Om jag lutar mig bakåt och D också kommer och gör det så gungar liksom ryggstödet. Jag är less som satan på detta! Jag gnällde lite på Ikea, eftersom även denna är köpt där, och de sa att det var 3 års garanti och att vi skulle höra av oss i morn. OM vi kan få tillbaka något på den så är det ju bara plus. Men... det är trist med trasiga saker. Jag tror tusen gånger mer på den nya soffan, som vi såklart hoppas ska komma hem före helgen. 

Men.... tusan vad Jake i 2 och en halv män blivit gammal. Jag vet inte om det är lika roligt längre... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0