Fortsättning på bilhelvetet

Igår körde jag ut på Erikslund (vilket var ett misstag rakt av, eftersom Erikslund är det minst planerade området i stan, helt hopplöst att försöka komma fram där ute - idioti!) och precis innan jag kommit fram tyckte jag att det började lukta bränt i bilen. Jag tänkte att det kanske var bilen framför som var problemet och hoppades verkligen att det inte var min bil som ställde till det.

Idag åkte jag återigen åt dit (för jag lär mig aldrig) och precis när jag skulle parkera så kände jag det igen - den omisskänliga lukten av bränt gummi. Eftersom jag knappast kan räkna mig själv som någon form av proffs på bilar så kände ja mig rätt hjälplös men tänkte att en titt under motorhuven i alla fall inte skadat någon so far. Under motorhuven kom det rök. Inte massor, inte så det kokade eller brann, men ändå rök!

Så, så här få det bli: Ringa mokonomenverkstan i morgon och fråga vad 17 som är fel, eftersom detta dykt upp NU, efter deras koll. Hyra bil för att kunna åka till Daniels föräldrar i veckan. Billigt och bra, va? Skitirriterande! Jag vill bara skrika och slå på något, helst bilen då...

Ge mig massor av pengar så att vi kan köpa en NY bil!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0