Vart är världen på väg?

Jag läste tidningen i morse och förfasade mig. Först står det om två hundar som blivit stulna (!) utanför en affär. Vem fasen SNOR hundar utanför affärerna? Och de som gör det, hur behandlar de dem? Med tanke på tidigare hemska historier om bortrövande husdjur som blivit torterade kan jag inte låta bli att tänka på det just nu. Vem fasen gör sånt??? Jag lider med mannen som blivit av med sina älsklingar. Daniel sa att det sitter lappar över hela stan, där mannen efterlyser sina vänner. Det hela är så hemskt att jag inte ens vill tänka på det.
Sen läser jag insändarsidorna och någon har skrivit in och undrat hur 17 den person tänkte som-totalt utstuderat-körde över en igelkott när de såg på härom dagen. Bilföraren hade sett igelkotten, saktat in och sedan sakta, och säkert, kört över den! Hallå!!!!! Jag mår illa av den här bristen på empatisk förmåga. Vad är det för jävla idioti?!


Nyss fick jag veta att en underbar man har dött, plötsligt, så plötsligt. Det enda han ville var att springa midnattsloppet i helgen. Men nej, han dog. Barn har förlorat sin far, kusiner har förlorat sin farbror, en av de bästa familjer jag vet har förlorat en kär släkting. I förlängningen har även mitt liv berövats på en fantastisk person, även om vi inte sågs speciellt ofta. Jag vill bara gråta över den här världen idag.


Kommentarer
Linda

usch......

2010-08-17 @ 08:16:51
URL: http://inlindaland.


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0