Eclipse och just nu

Aldrig tror jag att jag sett fram emot en film lika mycket som Eclipse. inte ens med Lord of the rings filmerna. Kanske med Harry Potter, men det är en annan sak, en annan typ av film liksom. Men Eclipse är min favvobok i Twilight-serien och att få se den som film är liksom stort. Tyvärr har jag tittat på alldeles för många klipp från filmen för att vara helt "blank" liksom, men/och trots att jag ser att de gjort saker annorlunda än i boken så kan jag inte låta bli att titta igen och igen och igen. Bara för att jag i alla fall FÅR se något från filmen, se karaktärerna igen. En sak är säker: Pattinson gör Edward hot i den här delen... *suck* ;)
Annars just nu så har vi varit ett par dagar i Varberg och ser fram emot en helg i Falun. Jag har inte varit i Falun sen april förra året och då kom jag hem och grät för att jag ville bo där. Vi får väl se hur reaktionen blir den här gången. Apråpå boende så har det varit en hel del snack om det också sista tiden. Det hela har att göra med att det faktiskt ÄR tungt att ha en 7, snart 8, kilos bebis att släpa på upp och ner för 3 trappor. Men, jag kan inte tänka mig att flytta. Vi bor så jädra bra här på alla sätt, så nej.
Jag var på avslutningen på jobbet igår, både på dagen och på kvällen. Jag saknar mina fantastiska kollegor och mina fantastiska elever, det lovar jag att jag gör. Ibland tänker jag att jag skulle kunna jobba typ 1 dag/vecka i höst, men nej... jag tror inte det kommer att vara så. I höst är Isak ännu större och jag ska ta vara på varenda dag av mitt lilla pyres liv. I morgon öppnar Långö för sommarens säsong. Behöver jag poängtera att det DÅ är sommar på riktigt för mig? Vi åker dit 11e juli. Det är en månad kvar och innan dess är det ju både Eclipse-premiär och Emilia & Sören bröllop!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0