Igår var jag 14, ungefär

Igår var jag och syster Nil på Eclipse fan event på Hovet i Stockholm. Det var typ jag, hon och 50 pers mer som var över 20, resten var långt under. Eller nåt sånt... Jag vet inte eftersom det faktiskt var 9000 pers där. Det var helt sjukt! Det finns inte riktigt ord för att beskriva hur det var, förutom just "helt sjukt". Det var tonårshysteri på HÖG nivå. Det enda jag kan jämföra med är NKOTB på GLoben-91 och för er som inte var där så säger det inget alls. Men det här var ännu värre kändes det som, eller så var det bara för att jag var äldre nu.
Jag har inte ork att gå igenom allt som var, men jag kan helt klart säga att en av höjdarna var att Kodjo höll i spektaklet. Kodjo från morgonpasset, komikern. Han är GULD. Några saker bör påpekas i alla fall:
- Jag var tvungen att hålla för öronen en hel del under kvällen.
- Det visades ett slags sammandrag från Twilight och NM och när Jacob/Edward (men av naturliga skäl mest Jacob) visades med bar överkropp så lyfte typ taket på Hovet. Galet! Jag fasar lite för bion den 30e. Jag vill INTE få den upplevelsen förstörd av ett gäng hysteriskt skrikande brudar.
- Kodjo gjorde King Julian!!! För er som inte vet vad jag menar... ni har missat nåt. Det gjorde mig så glad att jag hoppade sittandes.
- Sittandes, därför att min och Nils plats befann sig precis under taket och både hon och jag hade nog lite snurr i magen av yrsel mest hela tiden.
- Ulrika Eriksson kunde de lätt varit utan. Varför skulle hon intervjua för?
- Lautner och Stewart måste varit försenade till Hovet. Det var uppenbart att Kodjo fick snacka utfyllnad rätt länge.
- Det hördes knappt 2 ord av ovanståendes svar på intervjufrågorna. Jäkla hysteri.
- Tunnelbanan in till stan igen var som att bli meddragen i någon form av bergochdalbana full av 14-åringar.
- Slutligen: När jag satte mig på cykeln hemma i Västerås var jag återigen 31 och längtade hem till världens goaste lilla son och min bästa sambo.


Men ja.. längtan efter den 30e blev inte precis mindre...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0