Utläst?

Jag är klar nu!!

Ni kommer väl ihåg att jag skrev att jag snart hade fyllt min första läsdagbok? Ni fick gissa på när jag skulle vara klar. Johanna gissade på 2011. Jag vet inte om det var pga att vi skulle få barn som hon gissade på det, men det gick i alla fall lite fortare än så. Här kommer en liten sammanfattning:
Boken påbörjades 17/10-05, då hade jag läst ut "Räddaren i Nöden" av Salinger.
Boken avslutades 3/3-10, då jag lyssnade ut "Breaking Dawn" av Meyer.
Mest förekommande böcker: Alla 4 böckerna i Twilight-sagan finns med 3 gånger, och det gör även "Harry Potter och dödsrelikerna".
Bästa bok -05: Det fanns bara 4 böcker med då, så jag får säga "Svindlande höjder" av Brontë
Bästa bok -06: "Vindens skugga" av Zafón, "Kvinnan och apan" av Hoeg och "The New York trilogy" av Auster
Bästa bok - 07: "Illusionernas bok" av Auster, "Tisdagarna med Morrie" av Albom, "Röda-vita rosen. Till pest från kolera" av Gludeck, "Harry Potter and the Deathly Hollows" av Rowling, "Travels in the Scriptorium" av Auster,
Bästa bok -08: "Patient 67" av Lehane (och alla andra Lehane jag lyssnade på det året), "Flyga Drake" av Hosseini, "Millenium-serien" av Larsson
Bästa bok -09: "Twilight-sagan" av Meyer
Så - ut och läs med er nu! Och, skaffa er en läsdagbok. Faktiskt! Det tar några år innan man ser nöjet i det, men det är helt klart värt det. Jag ska påbörja min nästa läsdagbok nu och den kommer antagligen att inledas med en till omgång av HP och dödsrelikerna och en Lehane, när jag fixar tiden att läsa den.


Kommentarer
Tina

Läsdagbok! Måste skaffa en... men risken för mig är att jag bara kommer få dåligt samvete för att jag läser för lite.

2010-03-06 @ 11:10:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0