Å jag önskar att det vore för alltid, det jag har med dig...

Titeln idag syftar till mannen på bilden, på något sätt. Lite långsökt kanske, men kanske kan ni lista ut det? Gissa i kommentarer så får jag se.
Jag har precis sett klart på alla True Blood säsonger. Jag såg sista avsnittet igår kväll och näst sista igår vid 13-tiden. Då, vid 13-tiden tänkte jag att jag skulle hinna se liiite till, för det var så förbaskat spännande just då. Isak sov och jag hade världens läge, men precis då ringde telefonen, Isak vaknade och jag blev tvungen att hämta en sjukling på jobbet. Men, hur som helst så fick jag se sista avsnittet senare, vid 22 eller nåt. Nu känns det lite tomt. Det gör det alltid när jag tittat på något under lång tid och sedan plötsligt så finns det inte mer att titta på. Jag har givetvis rotat runt på nätet och hittat att säsong 4 ska börja spelas in vid årsskiftet och visas på am tv i sommar. Eller ja, nästa sommar känns mer rätt att skriva, men det är ju faktiskt-i-sommar. Jag längtar.
Jag fastnade verkligen för True Blood. Fast det var konstigt på många sätt och mer än en gång har jag frågande lyft på ett ögonbryn eller två, men sen bara godtagit allt som hände. Helt klart sevärt, på ett skumt sätt.
Halvvägs in i säsong 2 ungefär insåg jag att jag började bli lite fäst vid Eric Northman. Jag tror inte bara enbart därför att han är en svensk viking eller för att det är Skarsgård som spelar honom, utan för att hans karaktär är så jäkla bra. Igår, efter sista avsnittet, insåg jag att det är kärlek vi pratar om ;P. Vilken man!
Jag har känt många Erik'ar i mitt liv. Väldigt många faktiskt. Kanske borde vårt nästa barn heta Erik? Det är ett bra namn. Fast å andra sidan heter ju en av mina närmsta vänner det så det skulle bli lite underligt. Men många Erikar har det varit. Erik C, som jag var kär i när jag gick i 5an. Erik G, som spelade trummor i orkestern jag gick på under mellanstadiet, en helt klart kul kille. Se var det såklart Erik L, som var en av mina bästa vänner under gymnasiet, Erik E, som gick i min klass på gymnasiet och som var en av de bästa killar jag känt. Sen Erik K, som var en lärare, vän och mentor på många sätt. Senare lärde jag känna samma Erik som idag är en av mina närmsta vänner-Erik H, som är vän med Erik E (inte samma som förut). Ja.... jag tror det var alla, men det var det säkerligen inte. Och nu - Eric Northman ;P - som jag ju verkligen inte känner, men ändå (ni fattar, eller hur). Hur som helst så är Alexander Skarsgård BRA snygg som Northman.

Eller hur?


(och hur var det med titelgåtan nu då?)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0