Borta väldigt bra men hemma bäst

Vi har varit på sen semester hela familjen. Vi började med en vecka på världens bästaste Syd-Långö v 34 och fortsatte sedan ner till Varberg och Daniels föräldrar, släkt och vänner. Där var vi i ca 5 dagar innan vi åkte tillbaka upp till Långö för vackert sensommarbröllop igår. Idag är vi hemma igen. Två veckor hemifrån är ganska lång tid för en hemmasittare som jag.
Under den här tiden som vi har varit borta har en del saker hänt och en av de sakerna är att det har blivit höstkallt. Visst är det bara början av september men det är ändå läge för täcke igen. Jag har som vana att sova med lakan hela sommaren bara, men nu har jag bäddat i täcket här hemma igen. Det är höstkalla kvällar och mornar och jag vet inte hur det gick till men det verkar bara vara runt 2 grader på mornarna. Burr! Jag som ska börja jobba på tisdag, och cykla/gå till jobbet två dagar i veckan. Det får nog bli vantar relativt snart då.
Men, visst finns det något mysigt med hösten varenda år? Det liksom kommer smygande under sommaren, det där med att vilja tända lite ljus, dricka te på kvällen och mysa in sig i en bra, skön stickad tröja. Så, ja... nu är det höst antar jag. På Syd-Långö var det i alla fall lite mer höst än det brukar vara, men det berodde allra mest på den storm vi hade där förra tisdagen. Jisses, säger jag bara, som det blåste och regnade! Men det var en fin vecka i alla fall.
Snart är det dags att sova, i egen säng. Mys!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0