Bara för att ha något att uppdatera med: En lista

Jag inser att jag inte skrivit på länge och jag vet inte riktigt vad jag vill skriva om idag, så jag kör en lista istället. Jag brukar inte göra sådana här listor, men nu snodde jag denna från Carolinas blogg, så håll till godo.
* Hur gammal är du om fem år?
37

* Vem var den sista du träffade?
Isak får jag väl säga då, innan han somnade.

* Hur lång är du?
En si så där 1.69 m

* Vilken var den senaste film du sett?
Ja, vad såg jag sist? Ringaren i Notre Dame tror jag faktiskt det var.

* Vem ringde du senast?
Friskanmälan i Västerås stad.

* Hur löd ditt senaste sms och till vem?
Yey. Joy! :( (som svar på min systers mess om att det gick magsjuka på dagis).

* Vad är dagens planer?
Kvällens planer, så snart jag skrivit klart det här är titta på The Full Monty och äta nötter.

* Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Det beror på ärendet, men oftast blir det sms nu för tiden.

* Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
Gifta sen 35 år.


* När såg du senast din mamma
Förra lördagen när vi firade Isak.

* Vilken ögonfärg har du?
Blå.

* När vaknade du idag?
7.25, hör och häpna! Men det var ju inte första gången på den här sidan midnatt, men det var då jag vaknade på riktigt. 

* Har du någon gång hittat en katt?
Nej.

* Vilken är din favoritplats?
Där min familj är, och annars Syd Långö, såklart.

* . Vilken plats föredrar du minst?
Svårt att komma på nån, men att stå mitt i en trafikkorsning i en massa avgaser är inte så kul. Eller vilket ställe som helst som inte är tryggt för Isak.


* . Var tror du att du befinner dig om tio år?
Det förvånar mig inte om jag är kvar här. Jag hoppas att vi har ett radhus eller hus och ett barn till. Om vi inte är här så tror jag att vi är i Varberg... faktiskt (och det bara slog mig precis nu, att ja, det tror jag.)

* Vad skrämde dig som barn?
Vatten.

* Vem fick dig att skratta senast?
Isak

* Är du för ung för att äga vinylskivor?
Nej, det tror jag inte jag är alls.

* Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar, som verkligen ÄR bärbar också och inte väger en massa kilon.

* Sover du med eller utan kläder på dig?
Ja, det gör jag.

* Hur många kuddar har du i sängen?
Vi har 4, men jag sover bara på 1.

* Hur många landskap har du bott i?
Tre. 

* Har du någon gång spytt på fyllan?
Ja, fast gångerna är lätträknade faktiskt.


* Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota så fort det tillåter.

* Är du social?
Det tycker jag nog att jag är.

* Vilken är din favoritglass?
Choklad, fast inte bara choklad. Och all glass som fanns på Italian bar som nu har lagt NER, (stor sorg).

* Tycker du om kaffe?
Inte det minsta, nej.

* Vad dricker du till frukost?
Vatten. Ibland te, beroende på om jag har tid eller inte.

* Sover du på någon särskild sida?
Nej, oftast på rygg. Annars på den sida som är vänd mot Isak. Om det gäller vilken sida av sängen så den närmast dörren.

* Kan du spela poker?
Nej.

* Tycker du om att mysa?
Ja, oja.

* Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja, just nu har jag en elev tom som fyller samma dag som jag.

* Vill du ha barn?
Jag vill ha min Isak och jag vill ha minst ett till. 

* Kan du några andra språk än svenska?
Engelska

* Har du någonsin åkt ambulans?
Ja. En gång.

* Föredrar du havet eller en pool?
Havet.

* Vad spenderar du helst pengar på?
Isak, mig själv och hemmet.

* Har du någon gång testat att röka?
Både testat och varit rätt bra på det, men nu var det länge sen.

* Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Nötter.

* Vem är den roligaste människan du känner?
Oj.... det är rätt svårt att peka ut en enda så där. Det finns många roliga människor. 

* Välj ett ärr på din kropp?
Mitt snittärr får jag väl ta då, det är det mest framträdande och Isaks väg till livet.

* Vart togs din profilbild för din blogg?
De bilder som finns är tagna 2010 lite här och var.

* Kan du byta olja på bilen?
Byta olja? nej, men fylla på kan jag.

* Vilken var den senaste bok du läste?
Jag lyssnade klart på Twilight idag (gång nr6) och senaste boken jag läste måste varit (hur kan jag inte minnas???) första delarna av vampire diaries.

* Läser du dagstidningar?
Vlt, bläddrar jag i.


* Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej, men nångång ibland, dock inte varje vecka, dimper Vi föräldrar ner i lådan.

* När var du i kyrkan senast?
När Annika och Niklas dotter Svea döptes den 8/1 i år.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0