Det här upprör mig

Å gudars skymning! Det finns MYCKET som upprör mig och för enkelhetens skull tänker jag vara ytlig nu. Självklart blir jag upprörd på all orättvisa som finns i världen, allt våld och allt skit som händer med barn, men jag tänker faktiskt vara ytlig som sagt:
  • När någon inte fattar snabbt (det här har alltid upprört mig och enda gången det INTE gör det är faktiskt i skolan, så mina elever drabbas inte av min upprördhet, men livet igenom har detta gjort mig tokig).
  • När saker ligger på fel ställe här hemma (se föregående blogginlägg om dåliga sidor).
  • När frågor inte blir besvarade.
  • När batteriet tar slut i min iPod när jag har långt kvar att cykla.
  • Att inte kunna få barn, utan vara tvungen att spara en livstid för att ha råd med ett syskon till Isak.
  • Att inte ha pengar, många pengar, sparade på ett konto så att vi kan flytta till radhus.
  • När de där i 46an spelar hög musik var och varannan helg. överhuvudtaget när någon spelar musik, eller pratar högt, när jag inte alls vill höra deras musik.
  • När det blir säsongsuppehåll i serier, särskilt på sommaren. Vem tusan har bestämt det?
Jag tror jag slutar där hörni....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0