Saker jag saknar

Alltså; det vore så lätt att bara skriva PENGAR här, för pengar ger saker och i rubriken står det SAKER, inte människor, platser, upplevelser eller liknande. Men, jag gör ett annat försök, för det där med pengar är ju så trist.
Jag saknar ibland att ringa Camilla, åka upp till hopptornen och smygröka lite. Ja, så är det. Ibland saknar jag det oansvarsfulla livet som student. Jag längtar inte bort det jag har nu, utan bara ibland, så tänker jag på livet i Falun med ett rosa skimmer runt omkring alla minnen. Jag vet att det egentligen inte var så rosaskimrande, men ... så här i efterhand kan jag väl få glorifiera det lite, eller?
Jag kan sakna nätter i mitt fönster på Södra Mariegatan. Jag kan sakna Faluån. Ibland saknar jag livet i korridor.
Ibland kan jag sakna att gå på mellanstadiet. Jag har, som jag redan konstaterat, ett väldigt bra minne och jag minns mycket från hela min barndom. Ibland blir jag nostalgisk och tänker på det faktum att hela den biten av mitt liv är förbi. Då kan jag sakna år som gått.
För att fuska, och sakna sånt som inte är saker; jag saknar min farmor, och jag saknar Ix! Och jag saknar att veta om att Pär S finns i världen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0