Om "I do, I do, I do, I do, I do"

Vi ska ju gifta oss. Det är inte helt nytt för de flesta, men vi ska alltså gifta oss. Inbjudningarna är ute, de flesta har svarat. Vigselförrättare är bokad, lokalen likaså. Maten är bestämd men inte beställd och vi tycker väl i största allmänhet att vi har saker och ting under kontroll. Vi har nog tyckt att vi har det det senaste året ungefär, men det är faktiskt först nu som det börjar bli aktuellt att ta tag i det här. 
 
På vår "kom ihåg lista" så står det under "3-6 månader före vigsel": Se till att du nu börjar få koll på klänning etc. Lustigt nog är detta det enda folk frågar om också; "har du fixat klänning?" Jag kommer ihåg för 2 år sen när min bästa Fia gifte sig och vi hade möhippa ca 1 månad innan bröllopet och hon konstaterade att hon fortfarande inte hade någon klänning. Det känns som att jag är i riskzonen för samma sak om jag inte börjar leta mer intensivt snart. 
 
Igår var jag på kroppsanalys på Apalby och pratade såklart också om detta. Jag önskar att målet att vara vältränad och lite smalare till bröllopet kunde vara motivation nog, men nej...det känns inte så. Kanske för att jag tänker att målet måste vara mer långsiktigt än så, men visst 17 behöver jag en spark där bak. 
 
Oh well, very well. Om vi har tur lyckas vi titta på ring idag, och då är vi faktiskt ett litet steg närmare målet. Sommaren är lång, vi hiiiiinner, eller hur?
 
Jag måste ändå säga att det som stressar mig mest över det här bröllopet är det här med att byta namn och då i förlängningen byta mailadress. Eller liksom, bara den här bloggen t ex, den heter ju som jag heter. Jag har redan registrerat en mailadress i mitt nya namn, nu gäller det att styra över alla konton dit också. 
 
Apråpå sommaren; idag öppnar Syd Långö. Summer is here! 


Kommentarer
nil

snart kommer jag och ger dig en spark i baken!

skaffa en blogg på t.ex blogger eller wordpress - och så importerar du bara över alla blogginlägg. på så sätt får du ny adress med "rätt" namn, och alla inlägg är kvar.

2013-06-08 @ 15:30:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag tror...

...det bor en hjälte i varenda flopp

RSS 2.0